Miért fontos a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás kiemelkedő fontosságú a weboldalak online láthatóságának növelése érdekében. A keresőmotorok, mint például a Google, főleg a tartalom alapján rangsorolják a weboldalakat (persze rendgeteg plusz összetevő is fontos). Megfelelő SEO szövegírással és a megfelelő SEO szakember alkalmazásával a keresési eredményekben is magasabb pozíciót érhetünk el, növelve ezzel weboldalunk és/vagy webshopunk forgalmát.
Mely szempontok figyelembevétele szükséges SEO szövegírás során?
Kulcsszóoptimalizálás
A kulcsszó optimális mennyiségben, minőségben és helyen történő elhelyezése segíti a keresőmotorokat az adott szöveg megértésében. A megfelelő kulcsszóhasználat jelentősen mértékben növeli a weboldal vagy webshop keresőben lévő helyezetét, előre- vagy ellenkező esetben hátrasorolását.
Minőségi tartalom
A keresőmotorok értékelik a friss, minőségi tartalmakat. Az egyedien megfogalmazott és hasznos témát boncolgató szövegek nagyban segítik a rangsorolást. Fontos, hogy jól strukturált legyen, könnyen olvasható és érthetően megfogalmazott.
Szöveghossz
A tartalmak terjedelme sem mindegy. A hosszabb, részletesebb cikkek inkább kedveznek a keresőmotoroknak, mint az odahányott, összefüggéstelen szavak tömkelege.
Fontos, hogy túlzásba sem szabad esni. Ha a tartalom terjengős vagy érdektelen, akkor megette a fene az egészet.
Tartalomfrissítés
Folyamatos publikálással (pl. rendszeres bejegyzések, hírek elhelyezésével) a weboldal aktív marad, kevésbbé valószínű a hátrasorolódás. Közzétehetünk blogbejegyzéseket, cikkeket, kapcsolódó híreket vagy bármilyen más típusú releváns tartalmat.
Linképítés
Igen, bizonyos tekintetben a linképítés is hozzá tartozik a SEO szövegíráshoz, mivel a horgonyszövegek is befolyásoló tényezők.
A belső és külső linkek beépítése segít a keresőmotoroknak navigálni az oldalon, illetve növeli az oldal hitelességét. Linképítéssel elősegíthetjük a keresőben történő előrerangosolást is.
Kulcsszósűrűség
Az ideális kulcsszósűrűség a kulcsszavak természetes beillesztését jelenti a szövegbe. Kerülendő a túlzott- és erőltetett kulcsszóhasználat. Általánosan elmondható, hogy a szöveg 1-3%-ában forduljon elő a kulcsszó vagy annak szinonímája.
Felhasználói élmény javítása
A SEO szövegnek nemcsak a keresőmotorok, hanem a felhasználók számára is vonzónak kell lennie. Az olvasóbarát, könnyen érthető tartalom növeli a látogatók számát és ott-tartózkodási idejét az adott oldalon.
Képek és multimédiás tartalom
Megfelelő fényképek és más multimédiás tartalom használata rendkívül hasznos az adott szöveg kiegészítéséhez, nem utolsó sorban pedig látványos. Manapság már szinte mindenkit visszariasztanak az oldalakon keresztük csatasorba rendezett szavak hada.
A képek esetében viszont korántsem mindegy, hogy mi a kép elnevezése, a címe (title) vagy leítása (alt tag). Ha például a képkeresésekre is szeretnénk hangsúlyt fektetni, ezeket a dolgokat kiemelten kell kezelni.
Közösségi média integrációja
A weboldal összekapcsolása a közösségi média platformokkal elkerülhetetlen, ráadásul sokkal nagyobb eséllyel érsz el eredményt, ha megosztod a tartalmakat a social media csatornákon is.
Nem létezik egységes recept. A bejegyzéseknek, posztoknak, bármilyen írott tartalomnak értékesenek és relevánsnak kell lennie, ellenkező esetben belekezdeni is felesleges. A cél az, hogy a weboldal mindig friss, hasznos és érdekes témákat kínáljon a látogatónak és minél előrébb kerüljön a rangsorban, annak érdekében, hogy a leendő ügyfélnek, keresőnek, olvasónak ne kelljen messzire görgetni.
A kulcs a gyakoriság és a minőség egyensúlyának – na meg a megfelelő kulcsszavak – megtalálása egy olyan SEO szakember közreműködésével, aki nemcsak a pénzedet nyúlja le, hanem eredményt is elér vele.